söndag 30 juni 2013

Currytomatsoppa med elegant smörgås

Jag brukar inte handla så mycket prylar. Föredrar att lägga mina pengar på mat, upplevelser och lite kläder.
Men nu har jag köpt en köksmaskin, en grönsakssvarv.
Den är riktigt rolig och nu kan jag göra raw food, snygga sallader, toppa efterrätter med tex äpple i lövtunna spiraler.
Ska ni handla något till köket köp en grönsakssvarv. Jag köpte min på Rawfood shop för ca 400kr.  Den är prisvärd, enkel att använda och lätt att diska. Jag slängde ut några onödig byttor som jag hade i en låda och sen fick den plats där.

När det är stressigt i vardagen gör då denna enkla soppa och vill man lyxa till det snabbt lägg då till den vackra och supergoda smörgåsen. Fick frågan av en vän om man kan äta squash rå. Det går alldeles utmärkt!

Currysoppa med elegant smörgås
4 portioner
2 msk curry
1 dl rumsvarmt smör
8 dl tomatjuice ( jag köper Kung Markattas ekologiska passerade tomater)
ev lite socker
4 msk mjölk
färska örter, tex timjan, basilika eller rosmarin

1. Rör ihop smöret och curryn.
2. Värm upp juicen.
3. Vispa i currysmöret med tomatjuicen, smaka av med socker, salt och peppar. (Jag tycker det behövs en hel del socker)
4. Avsluta med att röra i mjölken, vill du få det fluffigt kan du skumma upp allt med en visp eller stavmixer.
Så enkelt är det.

Elegant smörgås
Svarva squash i grönsaksvarven.

Bre på Philadelpihaost på en lingongrova, garnera med squashstrimlorna, salta och peppra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar